ריבה בריאה במיוחד ללא בישול וללא סוכר!

מתכון לריבה שלא דורשת בישול ארוך, אין בה סוכר בכלל והחלק הכי טוב הוא שבגלל שהיא לא דורשת בישול, היא שומרת על כל הנוגדי חימצון שלמים! לגמרי מזון בריאות שתוכלו לשלב בכל כך הרבה דברים! סתם על צנים, בסלט פירות, במאפים ועוד.

פירות היער בריאים במיוחד ועשירים בנוגדי חימצון, פי 10 יותר נוגדי חימצון מאשר פירות וירקות אחרים, ופי 50 יותר נוגדי חימצון מאשר מזונות מהחי.

בנוסף הם מציעים הגנה פוטנציאלית נגד סרטן, חיזוק המערכת החיסונית ושומרים על הכבד והמוח. מחקר של האגודה האמריקנית לחקר הסרטן, על כ -100,000 גברים ונשים, מצא כי אלו שאכלו את כמות גרגרי הפטל הגדולה ביותר נמצאו בסיכון נמוך משמעותית למות ממחלות לב וכלי דם.

במחקר אחר, חוקרים מאוניברסיטת הרווארד, שהשתמשו בנתוני מחקר הבריאות של האחיות, שבאו בעקבות דיאטות ובריאות של 16,000 נשים, מצאו כי נשים שצרכו לפחות מנה אחת של אוכמניות ושתי מנות של תותים בכל שבוע היו בעלות שיעורי ירידה קוגניטיביים נמוכים יותר בשנתיים וחצי לעומת אלה שלא אכלו פירות יער. תוצאות אלו מצביעות על כך שאכילת קומץ של גרגרי יער בכל יום עלולה להאט את הזדקנות מוחנו ביותר משנתיים.

אז כמה אנחנו צריכים לאכול כדי לקבל את כל היתרונות הבריאותיים האלה? ד״ר מייקל גרגר ממליץ על מנה אחת ביום של פירות יער (חצי כוס גרגרים טריים או קפואים, או רבע כוס מיובש)

רכיבים

  • חבילת פירות יער קפואים (300 גרם)
  • 1 כוס תמרים
  • 2 כפות גרגרי צ׳יה

אופן ההכנה

  1. מפשירים את פירות היער
  2. שמים הכל בבלנדר ומפעילים עד לתערובת חלקה לחלוטין.
  3. שמים בצנצנת מעוקרת ומכניסים למקרר

הערות

  • מיכוון שהריבה לא עברה בישול והיא ללא חומרים משמרים, היא מחזיקה כ-4 ימים, עדיף כל פעם להכין חלק מהכמות כדי שיהיה לכם טרי. 

בתאבון!

אהבתם? שתפו עם חברים

שיתוף ב pinterest
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email