איך אפשר לאכול בריא בטיסה?

מכירים את זה שאתם לא ממש מוצאים את עצמכם עם האוכל של המטוס? הכל עם טעם לוואי וצל עלוב של מה שהיה פעם אוכל?
 
היום אני טסה לחו״ל והחלטתי להכין את עצמי אחרת לטיסה הזאת, בצורה שתתמוך בגוף שלי. בזמן טיסה, במיוחד בזמן שהייה בגבהים הגבוהים – האוויר מאופיין בסביבה יבשה מאוד עם אחוזי לחות נמוכים מאוד- בסביבות 12% בלבד. האוויר היבש מייבש את העיניים, מייבש את העור, מייבש את הריריות בדרכי הנשימה ומגרה את הסינוסים. לפי מחקר שנערך בשנת 2010 (לבקשת חברת התעופה לופטנזה) והתפרסם ב-Huffington Post, התגלה שאנחנו מאבדים את חוש בטעם שלנו בזמן טיסה בשל הסיבות שציינתי קודם לכן. באותו מחקר נמצא שתחושה המליחות והמתיקות בפה יורדת בעד 30% כשהמטוס נמצא בגובה. זוהי הסיבה שחברות התעופה בוחנות את המנות שלהן בטיסות או בסביבה דומה עם לחץ מדומה וזו גם הסיבה לכך שהשפים מעמיסים את המנות בתבלינים, ביניהם הל, עשב לימון ומלח.
 
לאור כל זה אני חושבת שזה עוד יותר חשוב שנביא אוכל טרי, בריא ומזין שיעזור לנו לעבור את הטיסה ולהתאושש ממנה בקלות. 
 

אז מה מביאים?

הדבר הראשון (והכי חשוב) זה בקבוק מים! עם כל היובש הזה, חשוב לשמור על הגוף באמצעות שתייה מרובה של נוזלים. אפשר להביא בקבוק מים ריק ולמלא אותו אחרי הבידוק או לקנות בקבוק מים אחרי הבידוק ולדאוג ולמלא אותו על המטוס מספר פעמים. אם אתם מביאים בקבוק מהבית אתם יכולים להוסיף קצת נענע ולימון לבקבוק וככה כשתמלאו אותו במים, תקבלו מים מרעננים וטעימים.

אגב- בנתב״ג מעבירים בקבוקי מים מלאים, לא צריך לרוקן את המים לפני או לזרוק את הבקבוק בבידוק הבטחוני, אבל זה לא קורה בכל המדינות בעולם אז צריך לקחת את זה בחשבון.  

הדבר השני הוא ארוחה עיקרית מזינה, מה חשוב שיהיה בה? הרבה מאוד ירוקים, הם מפוצצים בנוטריאנטים והרבה מאוד נוזלים, בנוסף פחמימה ושומן טבעי (כמו אגוזים/ שקדים/ אבוקדו וטחינה) שישמרו עלינו שבעים ומסופקים כי אנחנו לא רוצים להסתובב בתחושה של ״מחפשים מה לאכול״ במטוס. הפעם אני לוקחת איתי טורטיה שהכנתי בבית, אותה מילאתי בטחינה ירוקה ביתית, בטטה, פטריות מוקפצות עם בצל ושעועית אדומה, אבוקדו וכוסברה.

הדבר השלישי הוא נשנושים. אני מביאה תפוחים (נשמרים מצוין), תמרים, ומשמשים מיובשים בשביל האנרגיה זמינה וקצת אגוזים ושקדים בשביל הסיבים התזונתיים, נוגדי החמצון, ויטמינים ומינרלים כמו אשלגן, מגנזיום ושומנים חיוניים בלתי רוויים.

אם הכתבה עזרה לכם להכין את עצמכם טוב יותר לטיסה תרגישו חופשי לשתף עם חברים ומשפחה. בנוסף מוזמנים לשתף בתגובות טיפים ורעיונות נוספים. 

טיסה נעימה!

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
גלילה לראש העמוד