לחם בריא ללא גלוטן, סוכר, שמרים ושמן

במתכון הבא נכין לחמים טעימים, מזינים, מלאים בחלבון, וללא גלוטן,  ללא מוצרים מהחי, ללא שמרים, ללא סוכר וללא שמנים!

נשמע טוב מדי כדי להיות אמיתי? אז זהו שזה אפשרי!

את הרעיון קיבלתי מהחברה המעולה ״מונבטים״, הם מייצרים לחמים מקטניות מונבטות ודגנים מלאים ללא גלוטן, מוצרים מהחי, שמרים, סוכר ושמנים. אמרתי לעצמי שאני חייבת לנסות!

הניסוי יצא מאוד מוצלח, התקבלו צנימים טעימים מאוד, ממלאים ומזינים.

רכיבים

  • 1 כוס קמח קוואקר/ קמח כוסמת/ קמח כוסמין מלא(יש גלוטן)
  • 1 כוס עדשים ירוקות
  • 1כוס שעועית מאש

אופן ההכנה

שלב ראשון- הנבטה

נבטים הם הצמיחה הראשונה של זרע, לפני שהם הופכים לצמחים. להנבטה יתרונות רבים, היא הופכת את העיכול של הקטניות והדגנים לקל יותר. בנוסף, תכולת הויטמינים גדלה בעשרות עד מאות אחוזים, והמינרלים והחלבונים הופכים זמינים יותר לגוף האדם. 

אז איך עושים את זה הלכה למעשה?

  1. משרים את העדשים ושעועית המאש 12 שעות בכלים נפרדים.
  2. שוטפים היטב ומשרים לעוד 12 שעות.
  3. שוטפים, שמים במסננת ומעליה צלחת ומניחים בשיש לעוד 12 שעות. לאחר 12 שעות אתם אמורים לראות כבר ״זנבות״ קטנות מתחילות לצאת.

שלב שני- הכנת הבלילה ואפיה

  • מכניסים את העדשים ושעועית המאש לבלנדר, מוסיפים מעט מים רק כדי שבלנדר יוכל לעבוד (כמה שפחות יותר טוב) וטוחנים עד שמתקבלת עיסה חלקה.
  • מוסיפים את הקמח- פה אתם יכולים לבחור איזה קמח שתרצו, אפשר קוואקר, קמח כוסמת, קמח כוסמין (יש בו גלוטן), קמח קונדיטור ללא גלוטן, קמח חומוס, הרעיון הוא להסמיך מעט את העיסה שטחנו שיהיה יותר נוח לעבוד איתה.
  • להוסיף כפית מלח או לפי הטעם ולערבב היטב.
  • לשמן את תבנית האפיה בשמן קוקוס (ממש מעט עם נייר סופג רק כדי שלא ידבק)
  • לצקת לתוך תבניות רצויות או לחילופין לשטח על תבנית אפיה ואחרי האפיה לחתוך לריבועים. אני בחרתי בתבנית שנותנת צורה כמו של ברוסקטות. 
  • להכניס לתנור שחומם מראש ל-160 מעלות כ-20 דקות עד שהעיסה שחומה ויבשה.

אפשר להכין כמות גדולה יותר ולהקפיא וככה יש בשלוף צנימים בריאים מתי שרק רוצים.

אהבתם? שתפו עם חברים

שיתוף ב pinterest
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email