איך לאכול בריא כל השבוע?

איך לאכול בריא כל השבוע? שאלתי את עצמי את זה הרבה פעמים. אני רוצה להתמיד בלאכול בריא אבל אז יש יום מאוד עמוס, ופתאום בלת״מ פה ושם ואז אני מוצאת את עצמי רעבה, עייפה ונשברת על איזה פסטה מהירה. נשמע מוכר? 

לא שיש בעיה עם פסטה מחיטה מלאה/ כוסמין, אבל אני יכולה לעשות יותר מזה בשביל ארוחת הצהרים או הערב שלי, אני רוצה למלא את הגוף שלי בנוטריאנטים ונוגדי חימצון ובמאכלים שיתמכו בגוף שלי ולא סתם עוד פחמימות.

אז השבוע עשיתי משהו שונה לחלוטין, הכנתי מראש 2 סוגי קטניות ו-2 סוגי דגנים. חתכתי חלק מהירקות ואת השאר שטפתי ככה שהכל יהיה מוכן לאכילה, ומהאוכל הבסיסי הזה אני יכולה ליצור המון מנות שונות ומגוונות!

אופן ההכנה

דגנים וקטניות

  • משרים בנפרד 2 קטניות ושני דגנים לבחירה. אני בחרתי בשעועית מאש, עדשים שחורות, אורז מיקס וקינואה. השרתי אותם ללילה. 
  • מבשלים אותם בנפרד כמו פסטה (הרבה מאוד מים) ולא מתבלים בכלל.
  • כשהם רכים, מסננים את מי הבישול ושוטפים טוב טוב במי ברז. 

החוסר תיבול והשטיפה שלהם במים תאפשר להם להישמר לאורך זמן במקרר. את האורז והעדשים שמתי במקרר בכלי סגור ואת הקינואה ושעועית המאש הקפאתי שיהיה לי מוכן וטרי להמשך השבוע. וכשנגמרו לי האורז והעדשים, פשוט העברתי את הקוספא עם הקינואה והשעועית מהמקפיא למקרר.

מלפפונים

  • שטפתי אותם טוב וייבשתי היטב. 
  • שמתי אותם בקופסא ובתחתית הקופסא שמתי נייר סופג, הוא יספוג את הלחות העודפת ויאפשר להם להישמר טריים כל השבוע. ואת הכל שמתי בתוך שקית ניילון אטומה. לחילופין אפשר להשתמש בקופסאת זכוכית/ פלסטיק סגורה.

גזר

  • קילפתי את כל הגזרים וחתכתי את הקצוות.
  • שמתי בצנצנת ומילאתי אותה במים רגילים עד למעלה לחילופין אפשר להשתמש בכל קופסא אחרת. 

המים שומרים על הגזר טרי, וזה מחזיק ככה שבוע שלם. אני חושבת שזה השבוע שאכלתי הכי הרבה גזר איי פעם, כל כך נוח כשזה רק לשלוף גזר מהמקרר ולאכול.

פטריות

ניגבתי אותם ושמתי אותם בקופסא סגורה עם נייר סופג בתחתית, זה סופג את עודף הלחות המצטברת. כך הפטריות מחזיקות שבוע בלי בעיה. ממליצה להחליף את הנייר הסופג כל יומיים-שלושה.

כרוב ופלפלים

אותם חתכתי ושמתי בקופסא עם נייר סופג בתחתית, זה מחזיק ככה כיומיים. 

איך מכינים מכל זה ארוחת צהרים?

אז כל אלו משמשים לנו חומרי בסיס לכל ארוחה שנרצה לבשל במהלך השבוע, לדוגמא אלה המנות שהכנתי השבוע מהרכיבים שכאן.

סלט קר – אורז ועדשים

  • שמתי בקערה כוס עדשים, כוס אורז, קצת גזר, עגבניה, מלפפון, פלפל וכרוב.
  • רוטב: טחנתי בבלנדר חופן שקדים מושרים עם חצי לימון, מלח, שמיר (אפשר גם כוסברה/ פטרוזיליה) ומים. אין כמות מים מדוייקת, בהתחלה תוסיפו מים עד קו השקדים ואחרי זה תוסיפו מים עד שתגיעו למרקם הרצוי. 
  • הכל לקח כ-5 דקות עבודה כולל הרוטב, כי הכל היה שטוף כבר, זה היה רק לקצוץ זריז קצת מכל דבר. 

פלפלים ממולאים בתנור

  • עירבבתי יחד עדשים, אורז ורוטב עגבניות מוכן, מילאתי את הפלפלים והכנסתי לתנור ל-20 דקות ב-180 מעלות. 

סלט קינואה ושעועית מאש

אחד הסלטים האהובים עלי! וכשהכל מוכן זה לא יותר מ-5 דקות הכנה.

  • שמתי כוס קינואה וכוס שעועית בקערה, הוספתי 2 עגבניות חתוכות, בצל סגול קצוץ, חופן כוסברה (אפשר כל עשב טיבול אחר כמו פטרוזיליה/ נענע/ שמיר) 
  • תיבלתי הכל בכף טחינה גולמית, מיץ מחצי לימון ומעט מלח. זהו! הנוזלים מהעגבניות מספיקות ואין צורך להוסיף מים. 

טורטיה ממולאת

זה יום שהייתי צריכה לקחת איתי אוכל לדרך, לקחתי טורטיה (לצערי לא מצאתי מלאה), שמתי טחינה, עדשים, ירקות קצוצים קצת מכל דבר, גיגלגתי ויצאתי!

מקווה שקיבלתם קצת רעיונות למה אפשר להכין ולאכול במהלך השבוע ואיך בתוך לו״ז צפוף אפשר לאכול אוכל עשיר ומזין. 

בתאבון!

אהבתם? שתפו עם חברים

שיתוף ב pinterest
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ניקוי רעלים:
אתגר הסלרי

אם כבר תקופה שאתם לא במיטבכם, מרגישים שקשה לקום מהמיטה, אתם עייפים כל הזמן, יש לכם מצבי רוח, העור פנים שלכם עושה לכם בעיות או סובלים מעצירות, מאוד יכול להיות שאתם צריכים לעשות ריסטרט לגוף.

הצטרפו בחינם ל-5 ימים של ניקוי רעלים והתחדשות.