היתרונות הבריאותיים של כורכום

היתרונות הבריאותיים של כורכום

היום נדבר על כל היתרונות המטורפים שיש לכורכום ואיך בכלל לספוג אותו כי יכול להיות שבשיטה שאתם משתמשים בו כיום, אתם לא סופגים מספיק.

בשנים האחרונות פורסמו יותר מ-5,000 מאמרים בספרות הרפואית על הכורכום, ומאז תחילת המאה, יותר מ -50 ניסויים קליניים נבדקו כורכום נגד מגוון רחב של מחלות, ועשרות מחקרים נוספים בדרך.

כימו-טרפיות יכולות להיות מסווגים לקבוצות שונות:

  • יש לנו חוסמי מסרטנים ונוגדי חמצון שהם מסייעים למנוע את המוטציה הראשונית של דנ"א.
  • יש לנו סוג אחר שפועל לשמירה על גידולים מפני גדילה והתפשטות.

תרכובת הכורכומין, שנמצאת בתוך הכורכום,  היא מיוחדת בכך שהיא שייכת לכל הקבוצות, כלומר היא עשויה לסייע במניעת סרטן, ו / או לעכב את צמיחת תאי הסרטן.

ואם כל זה לא מספיק, נראה שיש לו את היכולת לתכנת מחדש את מנגנון ההרס העצמי של תאי הסרטן. כל התאים מכילים רצפטורים של מוות המפעילים את רצף ההרס העצמי, אך תאים סרטניים יכולים להשבית את קולטני המוות שלהם. כורכומין, לעומת זאת, נראה מסוגל להפעיל אותם מחדש.

כורכומין עשויה לשחק תפקיד במניעה או בטיפול במחלות ריאות, במחלות מוח ובגידולים שונים, כולל מיאלומה נפוצה וסרטן השד, המוח, הדם, המעי הגס, הכליות, הכבד, הלבלב והעור, עוזר להתאוששות מהירה לאחר ניתוח, ויעיל לטיפול בדלקת פרקים שגרונית יותר מאשר התרופות המובילות כרגע בשוק. זה גם עשוי להיות יעיל בטיפול אוסטיאוארתריטיס ותנאי דלקתיים אחרים, כגון זאבת ומחלת מעי דלקתית.

למי זה לא מתאים?

אז כשאתם רואים את כל היתרונות הבריאותיים הכל כך גדולים, תחשבו שכדאי לתת את זה לכולם, נכון?

אז זהו שיש אנשים שכורכום לא מתאים להם.

אם אתם סובלים מאבני מרה הכורכום יכול לגרום לכם לכאבים. מחקרי אולטרסאונד מוכיחים ש¼ כפית כורכום גורמת לכיס המרה להתכווץ ולהפריש החוצה מחצית מתכולתו. בדרך זו, הוא עשוי לעזור למנוע מלכתחילה את היווצרותן של אבני מרה אבל אם אתם כבר סובלים מאבן שחוסמת את דרכי המרה שלכם, ההתכווצות שתיגרם מהכורכום עלולה להכאיב לכם. 

כמה לצרוך ואיך לשפר את הספיגה?

כורכום הוא חומר מאוד חזק ולכן ¼ כפית ביום בהחלט מספיקה. אבל, זה לא מספיק לאכול רק את הכורכום בגלל שהכבד שלנו ינטרל את רובו, אבל אם נשלב אותו עם פלפל שחור, הספיגה שלו יכולה לעלות עד 2000%.

אז מה שאני אוהבת לעשות הוא לערבב ½ כוס כורכום עם ½1 כפיות פלפל שחור ולהחזיק את זה בצנצנת זכוכית ככה כשאני רוצה להשתמש בכורכום הוא כבר מעורבב עם כמות מינימלית של פלפל שחור.

עוד משהו שעוזר לספיגה של כורכום הוא אוכל שומני, לכן, נרצה לשלב אותו בארוחה עם שומן בריא, כמו פשתן, אגוזים, שקדים, טחינה ועוד.

 

אהבתם? שתפו עם חברים

שיתוף ב pinterest
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email