מהוא הממתיק הבריא ביותר?

יש כל כך הרבה ממתיקים ופעם אומרים לנו על אחד שהוא בריא ואז על אחד אחר שהוא בריא, אבל מה המדע אומר לנו באמת? 

במחקר שבדק את תכולת נוגדי החימצון הקיימים בממתיקים שונים גילה כי יש רק 2 ממתיקים בעלי תכולת נוגדי חימצון משמעותית. 

בתחתית הרשימה יש לנו סירופ אורז חום, סירופ תירס, סוכר לבן, ובאופן מפתיע גם האגבה! דבש עם קצת יותר נוגדי חימצון ממייפל ועדיין כל אלה בתחתית הרשימה ביחד עם הסוכר החום, וסוכר דמארה. כל הממתיקים הללו עמדו על 1-195 יחידות נוגדי חימצון, לעומת 2 ממתיקים עם כמות נוגדי חימצון גבוהה במיוחד, שהגיעו ל 1103-1300 יחידות נוגדי חימצון!

2 הממתיקים האלו הם כמובן הדִּבְשָׁה (מולאסה) וסוכר תמרים. סוכר תמרים הוא לא באמת סוכר, הוא למעשה תמרים מיובשים שטחנו אותם דק דק, אז בעצם בגלל שהם מזון שלם (המזון השלם היחיד מבין הממתיקים) רק הגיוני שהוא במקום הראשון עם 1300 יחידות נוגדי חימצון למנה. הוא מלא סיבים ולכן יש לו אפקט מסמיך. זה מעולה אם אתם משתמשים בו לפנקייקים או לשייק אבל מה אם אתם רוצים להמתיק את הקפה? זה כנראה כבר לא יתאים. 

למשקאות תוכלו להשתמש באריתריטול שמכיל מכיל 0 קלוריות! הוא נמצא באופן טבעי בענבים ואגסים אבל כשמפיקים אותו באופן תעשייתי, מפיקים אותו ע״י התססת דגנים עם שמרים  ולאחר מכן עובר שלושה מחזורי טיהור יסודיים לניקוי שאריות הדגנים והשמרים. מתיקותו שווה לכ-70% מזו של סוכר לבן. 

במחקר בנושא לא נמצא קשור במחלות כמו פיברומיאלגיה, כאבי ראש ולחץ דם כמו ממתיקים אחרים בעלי 0 קלוריות ומבחני בטיחות שערכו לו, מצאו אותו בטוח לחלוטין.

אבל מחקרים חדשים מצביעים על זה שלא רק שהוא בטוח לשימוש אלא הוא אפילו מועיל! בגלל תכולת נוגדי החימצון שלו.

אז כמובן שבמאפים, דייסות, עוגות כו׳ עדיף להשתמש בסוכר תמרים שהוא מזון שלם אבל במשקאות תוכלו להשתמש באריתריטול

איפה לקנות?

אני את אוהבת להזמין דברים כאלו מ Iherb, אתר בארה״ב שמוכר מוצרים אורגנים ותוספים במחירים נמוכים משעותית מאלו של הארץ ובאיכות מצויינת. ככה שגם את סוכר התמרים וגם את האריתריטול אני מזמינה משם 😊 

אהבתם? שתפו עם חברים

שיתוף ב pinterest
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email