לאפה ביתית ללא שמן ועם 2 מרכיבים בלבד!

לאפה- אי אפשר איתה ואי אפשר בלעדיה 🙂 יש משהו כיפי בלדחוף הכל בלאפה, לגלגל ולאכול. כל האוכל דחוס וקרוב ובכל ביס מקבלים קצת מכל מה ששמנו. 

את ההשראה למתכון הזה קיבלתי דווקא מהמטבח ההודי, שם מכינים את זה עם מרכיבים קצת שונים אבל העיקרון נשאר דומה. חיפשתי לאפה רכה שתהיה עשירה בסיבים ועל הדרך שתהיה גם בריאה.  נשמע לא אפשרי? 

אז זהו, לא רק שזה אפשרי זה מצחיק עד כמה שזה קל וכמה מעט מרכיבים. וכשתסתכלו על כל הערכים התזונתיים שפרסמתי בסוף המתכון לא תאמינו שאת כל זה אתם מקבלים מלאפה אחת קטנה.

בנוסף, מה שמדהים בבצק הזה הוא שהתפוח האדמה מחליף את המים, השמן והביצה כך שמתקבל בצק בלי שמן בכלל.

רכיבים

  • 3 תפוחי אדמה בינוניים
  • כ-3 כוסות קמח כוסמין מלא/ קמח חיטה מלא/ קמח כוסמת/ קמח טף
  • 1 כפית מלח

אופן ההכנה

  • מאדים או מבשלים את התפוחי אדמה שלמים.
  • מקלפים אותם ומועכים לפירה. 
  • מוסיפים קמח לפי הפירה שקיבלנו אחד לאחד. לדוגמא אם קיבלנו כוס מלאה של פירה, נוסיף לה כוס מלאה של קמח.
  • לשים עד קבלת בצק אחיד
  • מחלקים את הבצק ל-6 עיגולים שווים.
  • מחממים מחבת על אש גבוהה מספר דקות.
  • מקמחים את המשטח עבודה ומרדדים את אחד העיגולים.
  • מורידים את החום לחום בינוני ומניחים את הבצק במחבת.
  • ברגע שהבצק משחים הופכים לצד שני.
  • כששני הצדדים שחומים, מוציאים את הלאפה לתוך מגבת מטבח נקיה ומכסים עם מגבת נוספת כדי שהלאפות לא יתייבשו

הערות

  • ניפוי קמח– חשוב לנפות את הקמח לפני הערבוב, הנופי עוזר לקמח להתאוורר ומוודא שאין בו דברים לא רצויים בו.
  • לא ללוש יותר מדי– חשוב ללוש רק עד שהבצק נראה אחיד, אם נלוש יותר מדי, הלאפה תצא קשה.
  • סוג הקמח– ניתן להחליף את קמח הכוסמין בכל קמח אחר, גם קמח כוסמת או טף יעבדו מצוין ואז ייצאו לאפות ללא גלוטן.
  • גיוונים– ניתן להחליף את תפוח האדמה אדמה בבטטה וזה יוצא גם מעולה ברמות, מנסיון!

כמות מנות

6

זמן כנה

45 דקות

זמן בישול/ אפיה

5 דקות ללאפה

קלוריות ללאפה

303.4

גרם חלבון

10.9

ויטמינים ומינרלים

ויטמינים B1, B2, B3, B5, B6, C נחושת, ברזל, מגנזיום, מַנגָן, זרחן, אשלגן, אבץ

אהבתם? שתפו עם חברים

שיתוף ב pinterest
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email