מה אני עושה כשאני חולה

בסופ״ש האחרון הייתי חולה😔 ממש באמצע הקיץ. הייתי עם חום, גרון מציק, אף דולף ואין סוף טישו סביבי. במצב הזה הרבה אנשים ממהרים לקחת כדור שיקל על ההרגשה הקללית, ייבש את האף, יוריד את החום אבל לי יש שיטות אחרות😉

החום בפני עצמו אינו מחלה, אלא תגובת הגנה של הגוף כלפי תוקפים שונים, כמו נגיפים וחיידקים. חום הגוף מחזק את מערכות ההגנה של הגוף ומסייע להן להתגונן ולהשתלט על הפולש הזר.

אז בעצם כשאנחנו לוקחים כדור, אנחנו לכמה שעות מרגישים טוב יותר בגלל שהחום יורד, אבל בפועל אנחנו מפריעים לגוף בפעולת ההבראה. 

לכן אני אוהבת לתת לגוף שלי זמן להילחם בוירוסים ובחיידקים בלי להפריע לו. ובכדי לעזור לו אני עושה את הדברים הבאים:  

שינה

באופן כללי שינה חשובה לכל כך הרבה פעולות בגוף שלנו, אבל כשחולים, חשוב עוד יותר לנוח ולישון כמה שאפשר כדי לאפשר לגוף לנתב את כל האנרגיה שלו בריפוי. לכן ביליתי את שלושת בימים האחרונים בשינה מרובה. 

אוכל

מערכת העיכול דורשת מהגוף הרבה משאבים. לכן כדאי לאכול אוכל קל לעיכול שיאפשר לגוף לפנות רעלים בקלות ולחזור למלאכת הריפוי בכל הכוח. 

מוצרים מהחי דורשים הרבה ארגיה כדי לעכל אותם ובנוסף מלאים ברעלים, ולכן בזמן מחלה עדיף להימנע לחלוטין ממאכלים אלו.

אני אכלתי בעיקר פירות, מרקי ירקות וקצת אורז וכוסמת. 

שתיה

בזמן מחלה חשוב מאוד לשתות מספיק כדי לאפשר לגוף לשטוף רעלים מהמערכת. אני אוהבת במיוחד להכין לי חליטות שונות שעוזרות לגוף שלי להילחם בנגיפים. ג׳ינג׳ר הוא בין הצמחים הכי טובים נגד הצטננות. אז בסופ״ש האחרון שתיתי המון המון כוסות של החליטה הבאה:

רכיבים

  • 3-4 פרוסות ג׳ינג׳ר טרי
  • 1-2 פרוסות של קליפת לימון (בעזרת קולפן)
  • ענף נענע
  • ענף לאויזה 

אופן ההכנה

  1. חותכים את הג׳ינג׳ר ושמים בכוס. בעזרת קולפן פורסים 1-2 פרוסות לימון, שוטפים נענע ולאויזה ומכניסים גם אותם לכוס.
  2. שופכים מים רותחים מעל ונותנים לזה לאט לאט להתקרר. חשוב לא להוסיף מים קרים כדי לאפשר לכל התמציות לצאת אל המים. 
  3. שותם 🙂 

שמנים אתרים

שמנים אתריים מופקים מפרחים, עלים, שורשים, זרעים וגזעים של צמחים מכל רחבי העולם. זאת פשוט מתנה של הטבע. מה שמיוחד כל כך בהם, לא רק שהם פועלים במהירות יוצאת דופן, הם גם פועלים עם הגוף שלנו ולא נגדו כמו התרופות הכימיות. 

ביום שישי קמתי עם חום, וישר נזכרתי בשמנים. הכנתי לי תערובת הרחה ותוך שעתיים החום התחיל לרדת ובשבת כבר הייתי כמעט חדשה. 

יש אפשרויות שונות לצרוך אותם, אפשר לשלב אותם בשמנים נשאים כמו שמן קוקוס ושמן שקדים ולמרוח על העור. בצורה הזאת הם נספגים לאט לאט פנימה, או לצרוך אותם דרך מערכת הנשימה דרך מבער שמנים או בקבוקון עם מלח.

במקרה של מחלה בדרכי הנשימה, יהיה נכון יותר לצרוך אותם דרך הרחה. בבעיות כמו בעיות שרירים, נעדיף לצרוך אותם דרך העור. 

מבער אתם יכולים למצוא באתרים כמו ebay/ Amazon ועוד. אתם שמים מים או מלח בתוך הקערה, מטפטפים כמה טיפות ומדליקים נר. בצורה הזאת, השמנים יצופו על המים או ינוחו על המלח ולא ישרפו, אלא יתנדפו לאט לאט. 

את השמנים אתם יכולים לקנות בחנויות כמו iherb אבל לא כדאי לקנות מ ebay כי אתם מסתכנים בשמנים סינטטים. 

מבער שמנים ארומתרפיים

עוד אופציה היא לטפטף כ-30 טיפות לבקבוקון של 10ml ואז למלא את הבקבוקות במלח גס ולשקשק. המלח ימנע מהשמנים להתנדף מהבקבוק. ועכשיו כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להריח מתוך הבקבוק את השמים לפחות 5 פעמים ביום. אפשר להשתמש בבקבוק כ-3 שבועות. לאחר 3 שבועות רצוי לחדש את השמנים. 

השמנים שאני השתמשתי היו: 

  • אקליפטוס
  • רוזמרין
  • ג׳ינג׳ר
  • לימון
  • ארז אטלס
  • אורן 
  • לבנדר

מילת אזהרה

  1. מאוד מאוד חשוב לא לשים אותם ישירות על העור בצורה הטהורה שלהם אלא תמיד למהול אותם עם שמן נשא כמו שמן קוקוס או שמן שקדים ובריכוז שלא עולה על 20%. לדוגמא בבקבוקון של 10ml לא לשים יותר מ-40 טיפות של שמנים אתרים והאמת שאתם יכולים להסתפק גם ב-10 טיפות אם אתם הולכים למרוח את זה על איזור גדול. 
  2. השמנים לא מתאימים לנשים בהריון, תינוקות ואנשים הנוטלים תרופות אלא אם אתם בדיוק מה אתם עושים ואיזה שמנים מותר.   

אהבתם? שתפו עם חברים

שיתוף ב pinterest
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email